Indications
arterial hypertension;
chronic heart failure and violation of the systolic function of the left ventricle (decrease in the ejection fraction of the left ventricle ≤40%) as an additional therapy to ACE inhibitors or intolerance to ACE inhibitors (see section “Pharmacodynamics”).
Contraindications
hypersensitivity to candesartan cilexetil or other components that make up the drug;
severe liver dysfunction and / or cholestasis;
pregnancy and lactation (see section “Use during pregnancy and lactation”).
With caution: in patients with severe renal insufficiency (Cl creatinine <30 ml / min), bilateral stenosis of the renal arteries or stenosis of the artery of a single kidney, with hemodynamically significant stenosis of the aortic and mitral valve, after a history of kidney transplantation, in patients with cerebrovascular diseases and IHD, hyperkalemia, in patients with reduced BCC, primary hyperaldosteronism (there is not enough data from clinical studies), hypertrophic cardiomyopathy, under the age of 18 years (efficacy and safety have not been established).
Use during pregnancy and lactation
In the human embryo, the circulatory system of the kidney, which depends on the development of the RAAS, begins to form in the second trimester of pregnancy. Thus, the risk to the fetus increases with the appointment of Atacanda in the II and III trimesters of pregnancy. Drugs that have a direct effect on the RAAS can cause fetal developmental disorders or have a negative effect on the newborn up to death when the drug is used in the II and III trimesters of pregnancy.
Animal studies have shown fetal and neonatal kidney injury with candesartan cilexetil. It is assumed that the mechanism of damage is due to the pharmacological effect of the drug on the RAAS.
Based on the information received, Atacand should not be used during pregnancy. If pregnancy is detected during the period of treatment with Atacand, therapy should be discontinued (see section “Contraindications”).
It is currently unknown whether candesartan passes into breast milk. Due to the possible undesirable effect on infants, Atacand should not be used during breastfeeding.
Original
Hinweise
arterieller Hypertonie;
chronische Herzinsuffizienz und Verletzung der systolischen Funktion des linken Ventrikels (Abnahme der Auswurffraktion des linken Ventrikels =40%) als zusдtzliche Therapie zu ACE-Hemmern oder Unvertrдglichkeit gegenьber ACE-Hemmern (siehe Abschnitt “Pharmakodynamik”).
Kontraindikationen
Ьberempfindlichkeit gegen Candesartancilexetil oder andere Bestandteile des Arzneimittels;
schwere Leberfunktionsstцrung und/oder Cholestase;
Schwangerschaft und Stillzeit (siehe Abschnitt „Anwendung wдhrend Schwangerschaft und Stillzeit“).
Mit Vorsicht: bei Patienten mit schwerer Niereninsuffizienz (Cl-Kreatinin < 30 ml / min), bilateraler Stenose der Nierenarterien oder Stenose der Arterie einer einzelnen Niere, mit hдmodynamisch signifikanter Stenose der Aorta und Mitralklappe, nach einer Anamnese Nierentransplantation, bei Patienten mit zerebrovaskulдren Erkrankungen und IHD, Hyperkaliдmie, bei Patienten mit reduziertem BCC, primдrem Hyperaldosteronismus (es liegen nicht genьgend Daten aus klinischen Studien vor), hypertropher Kardiomyopathie, unter 18 Jahren (Wirksamkeit und Sicherheit wurden nicht nachgewiesen). .
Anwendung wдhrend der Schwangerschaft und Stillzeit
Beim menschlichen Embryo beginnt sich das Kreislaufsystem der Niere, das von der Entwicklung des RAAS abhдngt, im zweiten Schwangerschaftstrimester zu bilden. Somit steigt das Risiko fьr den Fцtus mit der Ernennung von Atacanda im II. und III. Trimester der Schwangerschaft. Medikamente, die direkt auf das RAAS wirken, kцnnen fetale Entwicklungsstцrungen verursachen oder das Neugeborene bis zum Tod negativ beeinflussen, wenn das Medikament im II. und III. Trimester der Schwangerschaft angewendet wird.
Tierexperimentelle Studien haben gezeigt, dass Candesartancilexetil fцtale und neonatale Nierenschдden verursacht. Es wird angenommen, dass der Schadensmechanismus auf der pharmakologischen Wirkung des Medikaments auf das RAAS beruht.
Basierend auf den erhaltenen Informationen sollte Atacand nicht wдhrend der Schwangerschaft angewendet werden. Wenn wдhrend der Behandlung mit Atacand® eine Schwangerschaft festgestellt wird, sollte die Therapie abgebrochen werden (siehe Abschnitt „Gegenanzeigen“).
Es ist derzeit nicht bekannt, ob Candesartan in die Muttermilch ьbergeht. Aufgrund mцglicher unerwьnschter Wirkungen auf Sдuglinge sollte Atacand wдhrend der Stillzeit nicht angewendet werden.
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